سنبله 17, 1395 09:06 Asia/Kabul
  • بازداشت فلسطینیان توسط سربازان رژیم صهیونیستی
    بازداشت فلسطینیان توسط سربازان رژیم صهیونیستی

سازمان ملل متحد، خواستار تعیین تکلیف یا آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی شد.

"استفان دوجاریک" Stephan Dujarric، سخنگوی سرمنشی سازمان ملل متحد، خواهان تعیین تکلیف یا آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی شد که تحت عنوان بازداشت اداری در زندان های این رژیم بلاتکلیف هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دوجاریک گفت: موضع "بان کی مون" سرمنشی سازمان ملل، درباره رویه موسوم به بازداشت اداری افراد در زندان های رژیم صهیونیستی برکسی پوشیده نیست.

دوجاریک افزود: بان کی مون، همواره با مسوولان رژیم صهیونیستی این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داده و سازمان ملل نیز همچنان پیگیر این معضل خواهد بود، زیرا این افراد یا باید آزاد شوند یا باید برابر قانون مورد محاکمه قرار گیرند.

صدها فلسطینی روز دوشنبه در بیت لحم، راهپیمایی کردند و خواهان آزادی سه فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی شدند که در اعتراض به بازداشت غیرقاتونی خود (موسوم به بازداشت اداری) بیش از دوماه است در اعتصاب غذا به سر می برند.

بازداشت اداری حکم بازداشتی است که مقامات رژیم صهیونیستی برای فلسطینیان صادر می کنند و آنان را بین سه تا شش ماه بدون محاکمه در زندان نگه می دارند و هر زمان که لازم دیدند به بهانه وجود پرونده های سری و امنیتی این بازداشت را بارها تمدید می کنند.

بر اساس آمارهای موسسه حقوق بشر الضمیر فلسطین تا ماه سرطان گذشته بیش از هفت هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بودند که از این تعداد 750 نفر در بازداشت اداری به سر می‌برند.

 

کلیدواژه