حوت 02, 1396 12:03 Asia/Kabul
  • نقش شرم آور عربستان درقبال فلسطین

رئیس گروه فهرست مشترک عربی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نقش عربستان را در باره موضوع فلسطین شرم آور دانست.

به گزارش رادیو دری،«ایمن عوده» رئیس گروه فهرست مشترک عربی در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: سوء استفاده رژیم سعودی  از موضوع فلسطین برای منافع منطقه ای و بین المللی تاسف بار است.

ایمن عوده  از عربستان به عنوان هم پیمان مستقیم راست افراطی اسرائیل نام برد و افزود : برخی رژیم های عربی از جمله سعودی در ادامه همکاری  با جنبش صهیونیسم قبل از یوم النکبه 1948(تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) و در مسیر افزایش قدرتشان  می خواهند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و راست افراطی اسرائیل به حکومت خود ادامه دهد .

نماینده عرب کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مواضع رهبران فلسطینی را که به عربستان «نه» گفته اند ، ستود و اظهار کرد:  مبارزه ملت فلسطین بعنوان  کوتاهترین راه برای دستیابی به حقوق از دست رفته  آنان است.

ایمن عوده با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی با هرگونه سازش پیش از یافتن راه حلی برای موضوع فلسطین مخالفت کرد.

 طرح الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی 31 دسامبر گذشته در کمیته مرکزی حزب «لیکود» به منظور حاکمیت رژیم صهیونیستی بر تمامی شهرک‌های واقع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تصویب شد.

بر اساس این طرح که از سوی «یوآف کیش» Uwah kish نماینده پارلمان از حزب لیکود و «بتسلیل سموتریچ» Bezalel Smotrich از حزب «خانه یهودی» ارائه شد، حاکمیت رژیم صهیونیستی بر تمامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین اعمال می‌شود. 

 

کلیدواژه