حوت 04, 1396 13:15 Asia/Kabul
  • صلیب سرخ جهانی: غیرنظامیان یمنی در عربستان بازداشت هستند

نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن گفت: شمار زیادی از غیرنظامیان بازداشتی این کشور در عدن ( جنوب یمن ) و عربستان هیچ تماسی با خانواده‌هایشان ندارند.

به گزارش رادیو دری؛ «الکساندر فیت» Alexander's feet نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن با اشاره به بازدید از بازداشتگاهی در عدن که در آن صدها غیرنظامی یمن بازداشت هستند افزود: درپی گفت وگو با شماری از این بازداشتیان توانسته است برخی از آنها را با خانواده‌هایشان که سرنوشت آنها را نمی‌دانستند، مرتبط کند.

نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن همچنین از دیدار با شماری از بازداشت‌شدگان یمنی در عربستان خبر داد که در بیشتر موارد، آنان هیچ تماسی با خانواده‌های خود برای مدتی طولانی نداشته‌اند.

درهمین حال؛ کمیته بین‌المللی نجات هم طرح تبلیغاتی عربستان  برای کمک‌رسانی به مردم یمن را تاکتیکی جنگی دانست و اعلام کرد: ائتلاف سعودی و حامیان آن به ویژه آمریکا و انگلیس به جای تصویب طرحهای موازی، اجرای طرحهای بشردوستانه کنونی سازمان ملل متحد را تضمین کنند.

کمیته بین‌المللی نجات، نام طرح عربستان‌سعودی را که فراگیر و بشردوستانه نیست «فریب دهنده» خواند و افزود: بحران فاجعه بار یمن نیازمند اقدامی فراتر از یک طرح عملیات تدارکاتی است.

ائتلاف متجاوز سعودی و حامی دولت مستعفی یمن 2 دلو گذشته درحالی مدعی ارائه کمک‌هایی به مردم این کشور شد که از حوت 1393 و درپی حمله به یمن، با حمایت برخی کشورهای عربی و غربی از جمله آمریکا،  یمن را با کمبود مواد غذایی و دارویی مواجه کرده و باعث شیوع بیماری‌های متعدد به ویژه وبا شده است.

 

کلیدواژه