حوت 07, 1396 16:49 Asia/Kabul
  • میشل عون: لبنان آماده دفاع از خود درصورت حمله اسرائیل است

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد: این کشور آمادگی دفاع از خود را دربرابر حمله احتمالی اسرائیل دارد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان؛ «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان روز دوشنبه در دیدار «ژان پیر لاکروا» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور حفظ صلح و هیات همراه وی در بیروت، گفت: لبنان بر ادامه ثبات و آرامش در مرزهای جنوبی خود اصرار دارد.

میشل‌عون باردیگر از نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل از سوی رژیم صهیونیستی و استفاده این رژیم از حریم هوایی لبنان برای حمله به سوریه انتقاد کرد.

قطعنامه 1701 شورای امنیت پس از جنگ 33 روزه سال 2006 بین لبنان و رژیم صهیونیستی به تصویب شورای امنیت رسید که هدف از آن جلوگیری از تنش بین دو طرف عنوان شد. لبنان با اشاره به نقض مکرر هوایی، دریایی و زمینی این کشور توسط رژیم صهیونیستی معتقد است این رژیم به قطعنامه پایبند نبوده است.

رئیس جمهوری لبنان همچنین روز دوشنبه با حضور در مقر فرماندهی ارتش، با ژنرال «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان دیدار و درباره وضعیت امنیتی این کشور و ماموریت‌های ارتش و نیازهای آن با وی گفت و گو کرد.

میشل عون از تلاش‌های ارتش در حفظ ثبات لبنان و دفاع از این کشور در رویارویی با رژیم صهیونیستی و تروریسم قدردانی و بر وحدت مواضع مقام‌های لبنان و مردم این کشور در حمایت از آمادگی ارتش برای حمایت از مرزهای زمینی و دریایی لبنان و منابع نفتی این کشور تاکید کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا مدعی شد بلوک نهم نفت و گاز لبنان متعلق به این رژیم است؛ ادعایی که واکنش تند مقام‌های لبنان را درپی داشت. لبنان می‌گوید به هیچ وجه از حقوق نفتی خود کوتاه نخواهد آمد. 

کلیدواژه