حوت 19, 1396 18:57 Asia/Kabul
  •  برنامه‌ تروریست‌ها برای حمله شیمیایی در غوطه‌شرقی دمشق

معاون وزیر خارجه سوریه از برنامه‌ریزی تروریست‌ها برای استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه‌شرقی و متهم کردن دولت سوریه به استفاده ازاین سلاح‌ها، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک؛ «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه روز شنبه گفت: براساس اطلاعاتی که به وزارت خارجه سوریه رسیده است، تروریست‌های «تحریر الشام» در غوطه‌شرقی قصد دارند حمله شیمیایی بین روستاهای «میسترابا» و «بیتساوا»  انجام دهند و سپس دمشق را به خاطر آن سرزنش کنند. 

«فیصل مقداد» با بیان اینکه تروریست‌ها می‌خواهند دراین حمله برنامه‌ریزی شده چند زن و کودک را قربانی نقشه‌های خود کنند و سپس به انتشار اخبار جعلی بپردازند، افزود: احتمال دارد این حمله درروز ۱۱ مارس (یکشنبه) انجام شود.

عناصر تروریستی گروه موسوم به «کلاه سفیدها» اخیرا ماسک‌های ضد گاز در غوطه‌شرقی دمشق توزیع کردند تا زمینه تولید فیلم ساختگی جدید را فراهم کنند و ارتش سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کنند.

سال 2017 ­ارتش آمریکا در واکنش به اتهام حمله شیمیایی در منطقه «خان‌شیخون» در «ادلب» که به دولت سوریه نسبت داد، پایگاه نظامی «الشعیرات» را موشک‌‌باران کرد. سوریه بارها این اتهامات را رد کرده است.

خبردیگر اینکه؛ نیروهای ارتش سوریه روز شنبه و درپی درگیری با گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه غوطه‌شرقی توانستند شهرک «مسرابا» را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند و ازنظر آتشباری «حرستا» را در محاصره خود قرار دهند.

درهمین حال؛ تلویزیون سوریه اعلام کرد: اطلاعات دقیق و تایید شده‌ای درباره نزدیک بودن موعد آزادسازی غوطه‌شرقی طی روزهای آینده از اشغال تروریست‌ها وجود دارد.

ارتش سوریه درپاسخ به نقض توافق کاهش تنش از سوی تروریست‌های حاضر در غوطه‌شرقی، از دو هفته اخیر عملیات نظامی خود را برای پایان دادن به حضور تروریست‌ها آغاز کرده است و قصد دارد این منطقه را به طورکامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی کند.

 

کلیدواژه