هلاکت شماری از نظامیان سعودی در جنوب عربستان
(last modified 1396-12-23T04:33:16+00:00 )
حوت 23, 1396 09:03 Asia/Kabul
  • هلاکت شماری از نظامیان سعودی در جنوب عربستان

تک‎ تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز سه‌شنبه با هدف قرار دادن نظامیان سعودی در مناطق  « جازان » و « عسیر» در جنوب عربستان دست‌کم هفت نظامی سعودی را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ عملیات‎ تک‎تیراندازان نیروهای مشترک یمنی در مرزهای این کشور با عربستان، از ابتدای سال جدید میلادی افزایش یافته است و تاکنون ده‎ها نفر از نظامیان ارتش عربستان و مزدوران ائتلاف سعودی به هلاکت رسیده‌اند. 

تک‌تیراندازان یمنی دیروز ( دوشنبه ) هم سه نظامی سعودی را در روستایی در منطقه جازان هدف قرار دادند.

درهمین حال؛ برخی رسانه‌های یمن گزارش دادند یگان توپخانه‌ای ارتش و نیروهای مردمی یمن، محل تجمع مزدوران سعودی را در شمال صحرای « میدی » در استان حجه ( شمال غرب یمن ) گلوله باران کرد که بر اثر آن، چند مزدور سعودی به هلاکت رسیدند و یا  زخمی شدند.

این حملات در پاسخ به حملات بی‌وقفه جنگنده‌های سعودی بوده است. 

شبکه المسیره یمن گزارش داد جنگنده‌های سعودی مناطق « حرض » و « میدی» در استان حجه یمن را در پنج نوبت بمباران کردند. بامداد روز سه‌شنبه هم بخش‌هایی از سه استان « ذمار» ، « مارب » (مرکز یمن ) و « الجوف » ( شمال یمن ) براثر حملات جنگنده‌های عربستان تخریب شد. 

عربستان با حمایت آمریکا در سال 1393 به یمن حمله کرده و سپس این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داده است. جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 

کلیدواژه