حوت 23, 1396 12:38 Asia/Kabul
  • مواضع مزدوران سعودی زیر آتش نیروهای یمنی

نیروهای یمنی مواضع مزدوران سعودی را در شهر «صرواح» در استان «مأرب» زیر آتش گرفتند و چند تن از آنها را زخمی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه العالم؛ ارتش و نیروهای مردمی یمن این مواضع  مزدوران سعودی  را در مناطق «الزغن»AL Zuggan و «المیمنه» شهر «صرواح» هدف قراردادند .

درهمین حال براثر انفجار یک بمب در مسیر خودروی نظامیان سعودی در نزدیکی پایگاه «نعشاو» Nashav در استان «جیزان» در جنوب عربستان همۀ سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.

  یک منبع نظامی نیز گفت: نیروهای یمنی روزگذشته (سه شنبه) تجمع مزدوارن سعودی را در پایگاه «خالد »و «التبه الحمراء» و جنوب پل «الهاملی»Al amali در استان «تعز» در جنوب غرب این کشور با توپخانه و کاتیوشا هدف قرار دادند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند.

این منبع افزود: براثر حمله توپخانه ای نیروهای یمنی به تجمع مزدوران در تپه «فجر»Fajr و «نابضه» و «جبل ریشان» Jebel Rishan شهرستان «موزع» در استان «تعز» هم شماری از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

عربستان به بهانه برگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت با حمایت آمریکا و چند کشور عربی از حوت 1393 به یمن حمله کرد و این کشور را تحت محاصره زمینی، دریایی و هوایی قرار داد. جنگ‌افروزی عربستان در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 

نیروهای یمنی هم در واکنش به حملات متجاوزان، مواضع و پایگاه‌های رژیم آل‌سعود و مزدورانش را در یمن و داخل خاک عربستان هدف قرار می‌دهند.