حوت 25, 1396 11:28 Asia/Kabul
  • محمد علی الحوثی: آمریکا مردم یمن را به قتل می‌رساند

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت: آمریکا در ادامه تناقض رفتاری و گفتاری درقبال کشتار و فجایای انسانی در یمن، همچنان مردم این کشور را به قتل می‌رساند.

به گزاش خبرگزاری صدا وسیما؛ رئیس کمیته‌عالی انقلابی یمن روزپنجشنبه در توئیتر خود با اشاره به حمایت رسمی آمریکا از عربستان در کشتار مردم بی‌دفاع یمن نوشت: موشک‌ها به وسیله هواپیماهای آمریکایی دراختیار عربستان برای حمله به یمن قرار می‌گیرد. 

«محمد علی الحوثی» تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدانند یمنی‌ها ازتوطئه شوم آنان برای کشتار مردم یمن آگاهند.

پیش از این؛ «جیمز ماتیس» James Mattis وزیر دفاع آمریکا خواهان تداوم حمایت کاخ‌سفید از رژیم آل‌سعود در جنگ یمن شد.

خبر دیگر اینکه؛ یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن که خواست نامش فاش نشود، پنجشنبه‌شب هرگونه اخبار منتشر شده درباره مذاکره محرمانه این گروه با عربستان در مسقط پایتخت عمان را مردود دانست و گفت: «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن هیچ دیدار و مذاکره محرمانه‌ای با عربستان نداشته است.

رویترز روز پنجشنبه ازمذاکرات محرمانه بین جنبش انصارالله یمن و عربستان سعودی در شهر مسقط پایتخت عمان برای پایان یافتن تجاوز ائتلاف سعوی به یمن خبر داده بود.

عربستان با حمایت آمریکا از 26 مارس 2015 به یمن حمله و این کشور را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان در یمن به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. بیش از 60 درصد از جمعیت یمن از قحطی و گرسنگی رنج می‌برند و بیماری‌های واگیردار ازجمله «وبا» در این کشور شیوع یافته است.

دبیر: حق وردی 

کلیدواژه