حوت 25, 1396 13:12 Asia/Kabul
  • بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان مکمل یکدیگرند

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، بندر چابهار ایران و گوادر کشورش را برای توسعه تجارت منطقه مکمل یکدیگر دانست.

به گزارش  ایرنا، «محمد فیصل» روز پنج شنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران داخلی و خارجی در اسلام آباد، بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان را خواهرخوانده خواند و گفت: این دو بندر در زمینه توسعه تجارت، ارتباطات و حمل و نقل منطقه ای مکمل یکدیگرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود: بنادر چابهار و گوادر نقش تکمیل کننده در ارتباط با ارتقای تجارت منطقه ای، حمل و نقل و ارتباطات در آینده ایفا خواهند کرد. 

«محمد فیصل» با تشریح روابط پاکستان با ایران گفت: وزیران خارجه دو کشور به تلاش مضاعف برای ارتقای حجم تجارت دوجانبه تا 5 میلیارد دلار تا سال 2021 از طریق تبادل هیات های تجاری، ایجاد کانال های بانکی، برگزاری نمایشگاه های تجاری و رسیدگی به موانع تعرفه ای و غیرتعرفه ای متعهد شده اند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان همچنین با بیان رایزنی انجام شده میان وزرای خارجه ایران و پاکستان درباره اوضاع امنیت منطقه ای و مسائل جهانی گفت: دو کشور حامی حل و فصل مسالمیت آمیز مسئله افغانستان، پایداری صلح و ثبات در این کشور هستند.

محمد فیصل در عین حال گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حامی مقاومت ملت فلسطین و مردم کشمیر برای تحقق آرمان های آنان هستند. 

کلیدواژه