حمل 14, 1397 14:43 Asia/Kabul
  • تلاش سوریه برای پایان حضور تروریست‌ها در اردوگاه «الیرموک»

سفیر فلسطین در سوریه گفت: دمشق به حفظ جان فلسطینی‌های حاضر در سوریه اهمیت می‌دهد و به همین دلیل تلاش می‌کند به حضور تروریست‌ها در اردوگاه «الیرموک» در سوریه پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ «انورعبدالهادی» سفیر فلسطین در سوریه روز سه‌شنبه در گفت وگو با روزنامه سوری الوطن گفت: نمی‌توان دقیقا تعیین کرد که چگونه حضور تروریستها در اردوگاه الیرموک پایان می‌یابد، اما تلاش برای بیرون کردن تروریستها از این اردوگاه و منطقه «الجر الاسود» همچنان ادامه دارد و تروریستها، فقط با دو گزینه رسیدگی به وضعیت آنان یا خروج از این منطقه روبه‌رو هستند. 

سفیرفلسطین در سوریه اعلام کرد، هدف اصلی از حضور تروریستها در اردوگاه الیرموک، اعمال فشار به دمشق و متهم کردن دولت سوریه به از بین بردن اردوگاههای فلسطینی و کشتار فلسطینی‌ها است، اما دولت سوریه آگاه بود و توانست این طرح تروریست‌ها را نقش بر آب کند.

عبدالهادی تاکید کرد، اردوگاه الیرموک بخشی از اراضی سوریه و تحت حاکمیت این کشور است و در این زمینه، هر تصمیمی سوریه بگیرد قابل اجرا است، چراکه حکومت سوریه حق دارد کنترل کامل اراضی خود را در اختیار بگیرد. 

اردوگاه الیرموک، منطقهٔ‌ای مسکونی فلسطینی‌نشین در جنوب پایتخت سوریه است که از اول آوریل 2015 به محل درگیری تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره تبدیل شده و این درگیری‌ها جان صدها نفراز مردم بی‌گناه فلسطین را به خطر انداخته است.

کلیدواژه