حمل 15, 1397 08:24 Asia/Kabul
  • بیانیه حماس برای مقابله با  عادی سازی روابط با تل آویو

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طی بیانیه ای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را توطئه ای صهیونیستی - آمریکایی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم دانست.

به گزارش ایرنا، جنبش حماس روز سه شنبه در این بیانیه  توطئه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه قدس و آوارگان فلسطینی را جنایتی نابخشودنی  خواند و همراهی جهان اسلام در مسیر مقابله با این توطئه را خواستار شد.

جنبش حماس اشکال مختلف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی  در سطح رسمی و یا  از طریق برخی نهادها و شخصیت ها را مقدمه ای برای نابودی مساله فلسطین ، بازداشت، یهودی سازی و شهرک سازی  برشمرد و درباره تلاش عاملان  این توطئه  که می کوشند با نفوذ در افکار عمومی امت اسلامی، پذیرش این  رژیم جعلی را نهادینه کنند، هشدار داد.

حماس همچنین با قدردانی از مواضع  شرافتمندانه حامیان آرمان فلسطین درباره پایبندی  ملت های اسلامی و عربی که همواره سدی محکم برابر پذیرش موجودیت رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین و مخالف عادی سازی روابط با آن بوده اند و خواهند بود، ابراز اطمینان کرد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در گفت وگو با مجله آمریکایی آتلانتیک که روز دوشنبه منتشر شد،  با حمایت از مشروعیت جعلی رژیم اسرائیل در آستانه روز «نکبت» (روز تشکیل رژیم جعلی اسرائیل) مدعی شد اسرائیلی‌ها حق دارند، سرزمین خودشان را داشته باشند.

چند کشورعربی ازجمله عربستان در ماه‌های اخیر روابط خود را با رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن نخست کشورهای اسلامی علنی کردند.