حمل 16, 1397 11:06 Asia/Kabul
  • کشف سلاح های غربی متعلق به «داعش» در دیرالزور سوریه

یگان‌های مهندسی ارتش سوریه مقادیر زیادی سلاح و مهمات ساخت کشورهای غربی را که از عناصر تروریستی «داعش» در حومه دیرالزور (شرق سوریه) به جا مانده بود، کشف کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، در ادامه عملیات پاکسازی حومه شرقی دیرالزور به منظور بازگشت اهالی آواره این مناطق به خانه های خود، یگان‌های ارتش سوریه در عملیات بازرسی منطقه «المیادین» مقادیر زیادی سلاح از جمله بمب و موشک های متعلق به گروه تروریستی داعش را در روستای «سبیخان» کشف و ضبط کردند.

براساس این گزارش، در انبار‌های کشف شده مقادیری مواد شیمیایی، سلاح و مهمات وجود داشت که برخی از آن‌ها ساخت رژیم صهیونیستی وبرخی دیگر مانند گلوله‌های توپ متعلق به کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

در همین حال «محمود الشوا»، معاون وزیر دفاع سوریه، 2017  را سال پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه و هم پیمانانش دانست و  گفت: تروریست های وهابی -  صهیونیستی داعش در سال ۲۰۱۵  بر نیمی از خاک سوریه تسلط داشتند، اما اکنون حضور این گروه تروریستی در سوریه به چند منطقه کوچک محدود شده و تنها چهار درصد از خاک سوریه در اشغال داعشی‌هاست که این مناطق نیز در محاصره کامل ارتش سوریه است.