حمل 17, 1397 12:45 Asia/Kabul
  •  هنیه: مساله فلسطین، محور اصلی اجلاس آتی سران عرب باشد

«اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نامه‌ای به «عبدالله دوم» پادشاه اردن، از وی و دیگر مقامات عرب خواست مساله فلسطین و قدس‌اشغالی را محور اصلی مصوبات اجلاس آتی سران عرب قرار دهند.

اجلاس آتی سران عرب در شهر ریاض، پایتخت عربستان، 26 حمل سال جاری برگزار می‌شود.

«اسماعیل هنیه» در این نامه از پادشاه اردن خواست که طرحی عربی برای حمایت از حق مردم فلسطین در زمینه مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی و آزادسازی اراضی اشغال شده آن اتخاذ شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین بر لزوم مخالفت با همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای دور زدن مصوبات اجلاس‌های سران عرب و نشست‌های بین‌المللی در حمایت از مساله فلسطین و حمایت از آوارگان فلسطینی تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دراین نامه بااشاره به جنایت جمعه گذشته رژیم صهیونیستی در غزه، تلاش سران و مقامات کشورهای عربی برای مجازات مقامات صهیونیست در دادگاه‌های بین المللی و تحریم آنها را در محافل اقتصادی و سیاسی خواستار شد. 

جمعه گذشته هزاران فلسطینی در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» در تظاهرات مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» به سوی محدوده مرزی باریکه غزه با اراضی‌اشغالی حرکت کردند که با حمله نظامیان اسرائیلی روبه‌رو شدند. از زمان آغاز راهپیمایی حق بزرگ «حق بازگشت» تاکنون بیش از 20 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از هزار و 900 نفر دیگر زخمی شدند. 

 

کلیدواژه