حمل 19, 1397 11:40 Asia/Kabul
  • یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری رود اردن

نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست صبح امروز یکشنبه به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن یورش بردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن، دست کم 28 فلسطینی را بازداشت کردند. صهیونیست‌ها برای دستیابی به اهداف توسعه‌طلبانه خود روزانه به مناطق مختلف فلسطین حمله و فلسطینیان را بازداشت می‌‌کنند. هدف از این بازداشت‌ها، ایجاد رعب و وحشت درمیان فلسطینیان و بازداشتن آنان از ادامه انتفاضه و رویارویی با اشغالگران صهیونیست است.

از سوی دیگر، ارتش صهیونیستی تهدید کرد: در صورت تداوم راهپیمایی های بزرگ حق بازگشت و ادامه تظاهرات ها در نزدیکی موانع امنیتی شرق غزه، پایگاه ها ، مراکز و اهداف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در نوار غزه بمباران خواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم اعلام کرد، ارتش صهیونیستی احتمال می دهد جنبش حماس اقدام به برگزاری و راه اندازی راهپیمایی ها و تظاهرات  و حفظ این روند تا اواسط ماه مه آینده کند و شمار شهدای فلسطینی جامعه بین المللی را مجبور به خروج از وضعیت بی توجهی به اوضاع فلسطین و اعمال فشارهای سیاسی علیه رژیم صهیونیستی کند.

معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان رژیمی «غاصب و جنایتکار» از معانی مهم تظاهرات «حق بازگشت » است. این تظاهرات از یک سو «یادآوری تاریخی» به افکار عمومی قدیمی و آگاهی بخشی به افکار عمومی جدید درباره اشغالگر بودن رژیم اسرائیل است و از سوی دیگر تاکیدی بر ماهیت و خوی «جنایتکارانه» رژیم اسرائیل است.

در حالی که تظاهرات «حق بازگشت » ماهیتی کاملاً مسالمت آمیز داشت، اما نیروهای امنیتی و پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به جمعیت معترض دست کم 31 فلسطینی را شهید و بیش از 3000 نفر را زخمی کردند.

 

کلیدواژه