جوزا 21, 1403 15:59 Asia/Kabul
  • زلزله در شورای جنگ صهیونیست‌ها؛ چهار مقام بلندپایه نظامی استعفا کردند
    زلزله در شورای جنگ صهیونیست‌ها؛ چهار مقام بلندپایه نظامی استعفا کردند

«بنی گانتس» از نظامیان بلندپایه رژیم صهیونیستی و مهمترین متحد «بنیامین نتانیاهو» ، دو  نفر دیگر از اعضای شورای جنگ و یک فرمانده ارشد میدانی این رژیم .در اعتراض به مدیریت نابسامان نتانیاهو در جنگ غزه از مقام خود استعفا کردند

به گزارش رادیو دری؛ گانتس عضو شورای جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر سابق جنگ در این رژیم، به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

گانتس  با بیان اینکه نتانیاهو به خاطر منافع سیاسی خود، از گرفتن تصمیمات راهبردی جلوگیری می کند گفته است: از کابینه جنگ خارج می‌شوم، زیرا نتانیاهو مانع حرکت به سوی پیروزی حقیقی است.

وی افزود: از طرح بایدن برای آتش‌بس و مبادله اسرا حمایت می‌کنم و از نتانیاهو می‌خواهم تا جرات و شجاعت داشته باشد و این طرح را بپذیرد.

وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی، علت حضور خود در شورای جنگ اسراییل را نجات این رژیم از سرنوشت شومی اعلام کرد که در انتظار آن است.

گانتس، استعفا از شورای جنگ را یک تصمیم سخت و دردناک توصیف کرد و از نتانیاهو خواست تا هرچه زودتر انتخابات زودهنگام برگزار کند و درباره دلایل شکست از مقاومت فلسطین، یک کمیته تحقیق داخلی تشکیل دهد.

وی همچنین خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست گفت: ما در آزمون مردود شدیم و نتوانستیم فرزندانتان را بازگردانیم.

در پی اعلام استعفای بنی گانتس، «گادی آیزنکوت» و «هیلی تروپر» دو وزیر عضو حزب بنی گانتس که همراه او در شورای جنگ رژیم صهیونیستی بودند نیز در نامه‌های جداگانه استعفای خود را اعلام کردند.

بنی گانتس جمعه شب در نشست اخیر شورای جنگ رژیم اشغالگر تهدید کرده بود که اگر در ۲۴ ساعت آینده، تغییر محسوسی در توافق برای آزادسازی اسیران صهیونیست ایجاد نشود، از سمتش استعفا خواهد کرد.

همزمان، پایگاه خبری عبری‌زبان 0404  اعلام کرد: سرتیپ آوی روزنفیلد فرمانده لشکر اسراییل در غزه در نامه‌ای که برای فرماندهان ارشد جنگ ارسال شده از مقام خود استعفا کرده است.

این فرمانده ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در نامه خود به مقامات بلندپایه این رژیم نوشته است: در 7 اکتبر من در مأموریت زندگی‌ام که حمایت از این مناطق (مناطق پیرامونی غزه) بود شکست خوردم. همه باید مسوولیت‌پذیر باشند؛ من مسوول این لشکر بودم و در چارچوب بخشی از تحمل مسوولیت شکست به عنوان فرمانده، تصمیم گرفتم به حضورم در این مقام و خدمتم در ارتش اسرائیل بعد از 30 سال  پایان دهم.

سرتیپ آوی روزنفیلد اذعان در نامه استعفای خود اعتراف کرده است که ما در روز 7 اکتبر برای ساعت‌ها قادر به حفاظت از شهرک‌ها نبودیم و در دفاع از این مناطق شکست خوردیم.

«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش، «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) و «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم نیز از جمله افرادی هستند که بنابه گزارش رسانه های عبری زبان در صف استعفا هستند.

این استعفاهای دومینو وار، شادی نتانیاهو بعد از آزادی 4 اسیر صهیونیست را بر هم زد و بار دیگر بحران بزرگی را که گرفتار آن است، به وی یادآوری کرد.

معترضان به ادامه جنگ غزه، کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول را به آتش کشیدند

خودکشی ۱۰ نظامی صهیونیست پس از طوفان الاقصی

 

کلیدواژه