جوزا 08, 1403 10:46 Asia/Kabul

کنسولگری رژیم نسل کش اسرائیل در شهر استانبول ترکیه، توسط مخالفان با ادامه جنگ و کشتار فلسطینیان در باریکه غزه به آتش کشیده شد.

به گزارش رادیو دری، هزاران نفر از مخالفان با ادامه جنگ و کشتار فلسطینیان در باریکه غزه در شهر استانبول ترکیه با برگزاری تظاهرات، کنسولگری رژیم نسل کش اسرائیل در استانبول را به آتش کشیدند.

ارتش رژیم نسل‌کش اسرائیل در تازه‌ترین جنایت خود، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال غرب رفح را با ۷ موشک و بمب بزرگ بمباران کرد که براثر آن دست کم  ۴۱ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

در میان شهدا و مجروحان تعداد زیادی زن و کودک هم دیده می‌شود. جست و جو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه نیز چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

بنا بر اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در باریکه غزه، ارتش رژیم نسل‌کش اسرائیل اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده که طی آن بیش از ۱۹۰ فلسطینی شهید شدند.

جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان داده و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور را مسئول این جنایت اعلام کردند. 

دیوان بین المللی دادگستری حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح، جنوب باریکه غزه، را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه خواستار شد.

حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

وحشی‌گری جدید صهیونیست‌ها در نوار غزه

آنروا: حمله اسرائیل به آوارگان فلسطینی در رفح وحشتناک است

کلیدواژه