حمل 20, 1397 14:59 Asia/Kabul
  • تظاهرات یمنی‎ها در «صعده» درمحکومیت حملات سعودی

هزاران یمنی روز دوشنبه در اعتراض به تشدید حملات عربستان‌‍ سعودی و کشتار مردم، در شهر «صعده»، شمال یمن تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ این تظاهرات با عنوان «آزادی سرزمین، حفظ کرامت» در شهر «صعده» برگزار شد و تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی، ادامه حملات ائتلاف متجاوزسعودی به یمن را محکوم کردند و خواهان توقف این حملات شدند.

در همین حال؛ جنگنده‌های متجاوز سعودی در پنج نوبت یکی از کشتزارهای منطقه «الجراحی» در استان «الحدیده» در غرب یمن را بمباران کردند که بر اثرآن دو غیرنظامی کشته ودوغیرنظامی دیگر زخمی شدند.

یک منبع نظامی نیز اعلام کرد: یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای رژیم سعودی با گلوله‌باران شهر مرزی «شدا» در استان «صعده»، دوغیر نظامی را کشتند.

منطقه «مندبه»  در حومه شهر «باقم» در استان «صعده» هم چند مرتبه هدف حمله جنگنده‌های سعودی قرار گرفت.

همچنین یک منبع نظامی در استان «تعز» اعلام کرد: نیروهای یمنی در پاسخ به حملات جنگنده‌های سعودی به این کشور مواضع مزدوران سعودی را در منطقه «بیرباشا» هدف قرار دادند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند.

یگان مهندسی ارتش یمن نیز دو دستگاه خودرو متعلق به متجاوزان را در شرق منطقه «کهبوب» در استان «لحج»، جنوب این کشورهدف قرار داد که بر اثر این حمله، شماری از آنها به هلاکت رسیدند و زخمی شدند.

حملات عربستان‌‌ با حمایت آمریکا به یمن وارد چهارمین سال خود شده است و این حملات همچنان بدون هدف سیاسی و فقط با تداوم کشتار مردم یمن و نیز تخریب زیرساخت‌های حیاتی این کشور و درنتیجه شیوع بیماری‌های واگیردار ادامه دارد.

نیروهای یمنی در واکنش به حملات متجاوزان، مواضع و پایگاه‌های رژیم آل‌سعود و مزدورانش را در یمن و داخل خاک عربستان هدف قرار می‌دهند.