حمل 23, 1397 16:13 Asia/Kabul
  • واکنش جنبش انصارالله یمن به اظهارات ولیعهد سعودی

رئیس کمیته‌عالی انقلاب یمن در صفحه شخصی خود در توئیتر به اظهارات ولیعهد عربستان واکنش نشان داد و بی‌اطلاعی این مقام سعودی را علت بیان چنین حرفی دانست.

«محمد بن سلمان»‌ ولیعهد عربستان، پیشتر مدعی شد نیروهای ائتلاف سعودی که 20 کیلومتر با صنعاء فاصله دارند می‌توانند یک‌شبه به پایتخت یمن حمله زمینی کنند و ظرف یک هفته کار جنگ را پایان دهند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات «محمد بن سلمان» اعلام کرد: این حرف‌ها نشان از آن دارد که گزارش درستی از حضور واقعی مزدوران سعودی به او نمی‌دهند.

«محمد علی الحوثی» تاکید کرد: «به ولیعهد سعودی توصیه می‌کنیم حداقل از طریق نقشه‌های گوگل فاصله را ببیند تا دوباره درباره فاصله مزدورانش با صنعاء فریب نخورد.»

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین با اشاره به شلیک موشک به عربستان در واکنش به حملات ائتلاف متجاوز سعودی، تصریح کرد: عملیات وسیع موشکی روز چهارشنبه، درچارچوب مقابله با حملات، ادامه محاصره و جنایات رژیم سعودی ضد مردم یمن بوده است. 

روز گذشته، یگان موشکی یمن، وزارت دفاع عربستان و اهداف دیگری در "ریاض" پایتخت عربستان را هدف موشک «برکان اچ 2» قرار داد و یگان پهپادی یمن نیز اعلام کرد در عملیاتی، شرکت نفتی "آرامکو" و فرودگاه «أبها» در منطقه «عسیر» را هدف قرار داده است.

نیروهای یمنی در واکنش به حملات متجاوزان، مواضع و پایگاه‌های رژیم آل‌سعود و مزدورانش را در یمن و داخل خاک عربستان هدف قرار می‌دهند.

عربستان با حمایت آمریکا از 25 مارس 2015 به یمن حمله کرده است؛ وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: بیش از ده هزار و 300 زن و کودک یمنی از آغاز حملات ائتلاف سعودی به یمن کشته و زخمی شدند.

کلیدواژه