حمل 23, 1397 16:15 Asia/Kabul
  • سوریه: آمریکا، تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی است

وزارت امور خارجه سوریه، اعلام کرد: اقدامات اخیر آمریکا نشان می‌دهد این کشور نه فقط به اصول اخلاقی پایبند نیست، بلکه فاقد عقلانیت است و این مساله به نوبه خود تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی محسوب می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ منبعی مسئول در وزارت خارجه سوریه، تصریح کرد: برای دولت آمریکا که باعنوان نیروی هوایی برای تروریست‌های وهابی صهیونیستی داعش عمل کرده است، موضوع عجیبی نیست که از تروریست‌ها در غوطه‌شرقی پشتیبانی می‌کند و از دروغ پراکنی‌ها آن‌ها در زمینه استفاده از سلاح شیمیایی به‌عنوان بهانه‌ای برای حمله به سوریه استفاده کند.

این منبع سوری تاکید کرد: دولت آمریکا و متحدان آن مانند فرانسه و انگلیس معتقدند با اظهارات و اقدامات خود می‌توانند روند مبارزه ارتش سوریه با تروریسم را متوقف کنند اما دولت سوریه بدون توجه به این اقدامات، مبارزه با تروریسم را ادامه می‌دهد.

آمریکا در سناریویی تکراری، با متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه‌شرقی استان ریف‌دمشق، دولت سوریه را تهدید کرده است که پاسخ این اقدام را دریافت خواهد کرد.

وزارت امور خارجه سوریه پیشتر به طور رسمی از سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی خواست برای تحقیق درباره ادعاهای بکارگیری سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه‌شرقی، گروه حقیقت یاب به سوریه اعزام کند.

آمریکا پانزده سال پیش نیز با جوسازی ضد عراق و ارائه اطلاعات دروغ در شورای امنیت سازمان ملل، این کشور را هدف حمله قرار داد و باعث مرگ هزاران شهروند عراقی شد.

کلیدواژه