حمل 26, 1397 09:43 Asia/Kabul
  • تظاهرات مردم اردن در محکومیت حمله آمریکا و متحدانش به سوریه

صدها نفر در اعتراض به حمله آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، در "امان" پایتخت اردن تظاهرات کردند.

به گزارش رویترز؛ تظاهرکنندگان اردنی روز شنبه با دردست داشتن پرچم‌های سوریه و اردن، مقابل سفارت آمریکا در امان، شعارهایی ضد "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا سردادند.

آمریکا با مشارکت فرانسه و بریتانیا، بامداد دیروز (شنبه) به بهانه حمله شیمیایی در منطقه "دوما" حومه دمشق، بدون اجازه شورای امنیت سازمان‌ملل به سوریه حمله کرد.

«محمد المؤمنی» سخنگوی دولت اردن پیشتر تاکید کرد: راه‌حل سیاسی بحران سوریه سبب بازگشت امنیت و ثبات به این کشور می‌شود و تدوام خشونت در سوریه نیز باعث گسترش خشونت و تداوم جنگ، آوارگی و ویرانی برای سوریه خواهد شد.

تظاهرات مردم اردن درحالی انجام شد که سران برخی کشورهای عربی ازجمله عربستان، بحرین، کویت، قطر و امارات از حمله آمریکا و متحدانش به سوریه حمایت کردند.

درهمین حال؛ یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه دیروز (شنبه) در واکنش به حمایت قطر از حمله آمریکا به سوریه، اعلام کرد: اجازه دوحه به آمریکا و متحدانش برای استفاده از پایگاه «العدید» در حمله به سوریه نشان داد که "آل ثانی"، هویت عربی خود را فراموش کرده و در کنار دشمنان امت عربی ایستاده است و باید مسئولیت پیامدهای این سیاست احمقانه و خیانت آشکار خود را بپذیرد.

کلیدواژه