ادعای موگرینی درباره به کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه
(last modified 1397-01-26T13:59:04+00:00 )
حمل 26, 1397 18:29 Asia/Kabul
  • ادعای موگرینی درباره به کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعای به کارگیری تسلیحات شیمیایی در سوریه، توسط ارتش این کشور، مذاکرات سیاسی را درباره بحران سوریه خواستار شد.

آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه، در روزهای گذشته مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه‌شرقی سوریه شدند و به همین بهانه، به سوریه حمله کردند.

مرکز روسی نظارت بر آتش بس در سوریه اما اعلام کرد، هیچ سلاح شیمیایی نزدیک شهر «دوما» در منطقه غوطه‌شرقی در حومه «دمشق»، پایتخت سوریه استفاده نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در بیست و نهمین نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر الظهران عربستان، همچنین پیروزی محور مقاومت در برابر گروه تروریستی داعش را مصادره و ادعا کرد: "ما در برابر داعش پیروز شدیم."

فدریکا موگرینی به پیروزی‌های ملت عراق در مقابله با تروریسم هم اشاره کرد و مدعی شد: «با عملیات مشترک توانستیم داعش را تقریبا از بین ببریم.»  

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین افزود: تنها راه حل در موضوع فلسطین، راهکار دو دولتی است و امروز وضعیت فلسطین به ویژه در غزه رو به وخامت است که باید دراین خصوص مذاکره شود.

رویکرد سازش که غرب از آن استفاده می‌کند، باعث شده است رژیم صهیونیستی به اشغالگری و جنایت‌های خود در مناطق مختلف فلسطین ادامه دهد.  

کلیدواژه