حمل 27, 1397 15:10 Asia/Kabul
  •  حمله موشکی به سوریه ورشکستگی سیاسی آمریکا را نشان داد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت : حمله موشکی به سوریه ورشکستگی سیاسی آمریکا و همپیمانانش را نشان داد.

«علی اکبر صالحی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه، افزود: این حمله نشان داد آمریکا و برخی کشورهای اروپایی که با آن همراهی کردند مرتکب جنایت شدند بدون اینکه دلیل متقنی برای این کار داشته باشند.

آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس بامداد شنبه به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه، بیش از ۱۰۰ فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، تصریح کرد: این حمله یادآور وقایع عراق در سال 2003 بود که «کالین پاول»  وزیر خارجه وقت آمریکا در سازمان ملل سندی ارائه کرد و مدعی شد : عراق از نیجر اورانیوم خریده و می خواهد برای مقاصد غیرصلح آمیز استفاده کند، بعد از دو سال معلوم شد این سند جعلی بوده است و این تبدیل به فضیحت سیاسی شد.

صالحی، با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی در بیان خود دچار تناقض هستند، خاطر نشان کرد: حقیقت و هویت واقعی کشورهای مستکبر برای مردم روشن شده و حقیقت سیاست دولتمردان آمریکا و غرب، نابخردانه، ظالمانه و وحشیانه‌ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با بیان اینکه برخی می خواستند ایران را دشمن اعراب نشان دهند اما مشخص شد چه کسانی دشمن اعراب است، تصریح کرد: برخی کشورهای عربی، اسرائیل را که دشمن اعراب است و سرزمین مقدس عرب ها و مسلمانان را اشغال کرده ، کنار گذاشته اند، دست دوستی به سمتش دراز می کنند اما ایران را که از مظلوم حمایت می کند،  محکوم می کنند که این ها راه به جایی نمی برند. 

 

کلیدواژه