حمل 29, 1397 14:09 Asia/Kabul
  •  نتایج نشست سران عرب در عربستان برای فلسطینان درحد صفر بود

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، گفت: نتایج نشست سران اتحادیه عرب در عربستان در حد صفر بود، زیرا درباره فلسطین صحبت نشد و مواضع کشورهای عربی بیشتر به رویکرد صهیونیست‌ها نزدیک بوده است.

بیست و نهمین نشست سران کشورهای عربی روز یکشنبه 26 حمل بدون حضور امیر قطر و سلطان عُمان، در شهر «ظهران» در شرق عربستان برگزار شد.

«ناصر ابوشریف» روز چهارشنبه در نشست بررسی نقش راهپیمایی‌های حق بازگشت مردم فلسطین در تقابل با معامله قرن آمریکا در تهران، موضوع فلسطین را مساله عربی و اسلامی دانست و افزود: حق بازگشت آوارگان فلسطینی در قطعنامه‌های بین‌المللی ثبت و مورد تاکید قرار گرفته است، اما مردم فلسطین بعد از ناامیدی از طرح‌های عربی خود مسوولیت را برعهده گرفتند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اقدامات زیادی را برای ریشه‌کنی مردم فلسطین انجام داده است، گفت: هدف همه این اقدامات و توطئه‌ها، تسلیم شدن مردم فلسطین بوده است اما فلسطینیان هرگز تسلیم نشدند و رژیم صهیونیستی را هم به رسمیت نشناختند.

«ناصر ابوشریف»، درباره رفتارها و اقدامات عربستان هم اظهار کرد: طرحی که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در پیش گرفته، سلطه‌طلبی و فساد است و کسی که با آن همراه شود به زوال می‌رود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: کشورهای عربی سال 2017 ، هفتصد و پنجاه میلیارد دلار سلاح خریداری کردند اما از این میزان، حتی یک گلوله هم به سمت اسرائیل شلیک نشد و این آبروریزی برای کشورهای عربی است.

 

کلیدواژه