حمل 30, 1397 15:18 Asia/Kabul
  • مهلت دو روزه  به داعش برای ترک جنوب «دمشق»

همزمان با تحرکات اخیر ارتش سوریه در جنوب استان «حماة» و شمال «حمص» برخی خبرها از مهلت دو روزه ارتش به عناصر باقیمانده داعش در جنوب «دمشق» پایتخت سوریه حکایت دارد.

به گزارش رادیو دری،روزنامه الوطن سوریه امروز پنجشنبه نوشت: منابع مطلع خبر دادند ارتش سوریه به عناصر داعش در جنوب «دمشق» مهلت 48 ساعته داده است تا مناطق «مخیم الیرموک» "Makhim Eliromuk"و«الحجر الاسود»Al-Hajar al-Aswad و بخش‌هایی از محله «القدم»"Al-Qadam" و «التضامن»"Al-Tzaman" را تخلیه کنند و اگر قبول نکنند، ارتش سوریه آماده است تا با عملیات نظامی به حضور آنان پایان دهد. 

خبرگزاری (سانا) روز گذشته( چهارشنبه) از شلیک خمپاره‌ توسط تروریستها از جنوب پایتخت به دو محله «الزاهره الجدیده»Al-Zahir al-Jadeidah و «بستان الدور»Bostan El Dor در« دمشق» خبر داده بود.

پس از پاکسازی غوطه شرقی دمشق در شامگاه شنبه  و انتقال تروریست‌ها از آنجا به شمال سوریه، اکنون ارتش سوریه قصد دارد چند منطقه جنوب پایتخت را نیز برای همیشه پاکسازی و امن کند.

خبردیگر اینکه، پس از سالها آوارگی، سرانجام کاروان غیر نظامیان سوری از شهرک «شبعای» لبنان به «بیت جن» در حومه جنوب غربی دمشق بازگشت؛ کاروانی متشکل از 48 خانواده شامل 570 نفر، که پس از اتخاذ تدابیر لازم برای ساده سازی بازگشت غیر نظامیان و پس از هماهنگی های لجستیکی و امنیتی بین ارتش لبنان و دولت سوریه، به خانه هایشان برگشتند.

روستای «بیت جن»  با توجه به نزدیک بودن به ارتفاعات «جولان» و مرزهای لبنان از اهمیت راهبردی برخوردار است؛ بخش وسیعی از این منطقه، پس از انتقال تروریست ها از آنجا به «ادلب» در اواخر سال گذشته، پاکسازی شده است.

کلیدواژه