ثور 02, 1397 08:27 Asia/Kabul
  •  کشته شدن حدود دو هزار یمنی بر اثر کمبود آب و بیماری وبا در 6 ماه گذشته

رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن اعلام کرد، حدود دو هزار یمنی ظرف شش ماه گذشته جان خود را بر اثر وبا، اسهال شدید و کمبود آب آشامیدنی از دست دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روسیا الیوم ؛«الکساندر فیت»  رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر تعداد افرادی که جان خود را در اثر پیامدهای غیرمستقیم جنگ در یمن از دست می دهند، بیش از کسانی است که در میدان جنگ کشته می شوند.

«الکساندر فیت»افزود: نظام پزشکی در یمن به کلی نابود شده است، بیشتر شهرهای یمن با نبود برق مواجه هستند و کالاهای ضروری کم یا به شدت گران است و ارسال کمک های انسان دوستانه نیز تنها راه حل بحران یمن نیست، بلکه باید حیات اقتصادی این کشور بار دیگر احیا و امور تجاری و واردات کالا به یمن از سرگرفته شود.

 رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن از طرف های متخاصم در جنگ یمن خواست بر سر میز مذاکره بنشینند و بار دیگر راه های واردات کالا به یمن به ویژه از طریق بندر الحدیده را بررسی کنند.

این در حالی است که «مارک لوکوک» معاون امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه گذشته در شورای امنیت این سازمان اعلام کرد، یک سوم از جمعیت حدود 23 میلیون نفر یمن به کمک های فوری نیاز دارند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله  نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن دهها هزار یمنی منجر شده است  و این کشور را با قحطی و شیوع بیماریهای مختلف مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به علت مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به هیچ یک از اهداف خود در این کشور دست یابند.