اخبار ضدونقیض درباره تیراندازی نزدیک کاخ پادشاه عربستان سعودی
(last modified 1397-02-02T05:12:44+00:00 )
ثور 02, 1397 09:42 Asia/Kabul
  • اخبار ضدونقیض درباره تیراندازی نزدیک کاخ پادشاه عربستان سعودی

پس از چند ساعت سکوت مقامات و رسانه های عربستان، درباره تیراندازی شنبه شب در ریاض، خبرگزاری رسمی رژیم آل سعود مدعی شد، نزدیک‌ شدن پهپاد اسباب‌بازی، علت تیراندازی در کاخ پادشاه سعودی بوده است. 

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فارس، سخنگوی پلیس منطقه ریاض (پایتخت عربستان) که نامش اعلام نشده است، در اظهاراتی ضد و نقیضی گفت: نیروهای امنیتی با تیراندازی به سمت این پهپاد کوچک، آن را ازبین بردند و حادثه امنیتی رخ نداده است.

سخنگوی پلیس عربستان بر اساس آن چه که پایگاه اینترنتی روزنامه سعودی « سبق » اعلام کرد، گفت: مجوزی برای به پرواز درآوردن این نوع پهپاد صادر نشده است و همین موضوع عامل ورود نیروهای امنیتی بر اساس دستورات ضروری بود.

برخی منابع سعودی نیز مدعی شدند روی این پهپاد، یک دوربین جاسوسی نصب شده بود.

منابع وابسته به معارضان سعودی هم اعلام کردند یک افسر ارشد نیروی زمینی عربستان سعودی با هویت مشخص احتمالا برای کودتا و قتل شاه و ولیعهد تلاش کرده است.

برخی خبرهای تایید نشده نیز از زخمی شدن ملک سلمان، شاه سعودی و انتقال او به بیمارستان و کشته شدن شش نفر در این تیراندازی‌ حکایت دارد.

پایگاه خبری العهد لبنان هم به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، از وقوع تیراندازی در یکی از کاخ های پادشاهی سعودی در ریاض خبر داد و اعلام کرد این تیراندازی ها مربوط به درگیری شاهزاده های سعودی باشد.

درهمین حال، برخی رسانه ها در منطقه اعلام کردند آسمان ریاض بر روی همه پروازها بسته شده است و گارد ویژه « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی کنترل مسیرهای زمینی و هوایی را بدست گرفته است.

 

کلیدواژه