ثور 10, 1397 14:24 Asia/Kabul
  •  محرومیت هزاران کودک یمنی از تحصیل و دسترسی به آموزش

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (‌یونیسف)‌ اعلام کرد: از آغاز جنگ در یمن طی سه سال گذشته حدود نیم میلیون کودک در شهرهای مختلف این کشور از حضور در مدارس و تحصیل محروم شدند .

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما ، یونیسف روز یکشنبه با اشاره محرومیت بیش از یک میلیون و چهارصد هزار دانش‌آموز یمنی در حملات متجاوزان سعودی طی سه سال گذشته افزود: با کمک این سازمان در یک سال گذشته ، 552 هزار و 778 کودک یمنی توانستند با حضور در کلاس های درس ، آموزش های لازم را دریافت کنند .

یونیسف  بااشاره به حملات متجاوزان سعودی به یمن اعلام کرد : این حملات ثاثیر فاجعه باری بر وضع معیشتی و بهداشتی مردم  گذاشته است به طوری که  بسیاری از آنان نیازمند دریافت کمک های بشر دوستانه هستند .

براساس این گزارش، بسیاری از خانواده‌های یمنی به دلیل نگرانی از حمله به مدارس، از رفتن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری می‌کنند.

چندی پیش هم مؤسسه بین‌المللی «آکسفام» که در زمینه آموزش و پرورش و امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی فعالیت می‌کند، تعداد مدارس تخریب شده را  بیش از یک هزار و ششصد مدرسه اعلام کرد.

«محمدبن سلمان» ولیعهد عربستان طراح باتلاق خونین جنگ یمن، از مارس 2015 در ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا به بهانه بازگردان «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به کشته و زخمی شدن هزاران یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

 

 

کلیدواژه