ثور 11, 1397 11:33 Asia/Kabul
  •  مهلت سه روزه ارتش سوریه به تروریست ها در «حمص »

ارتش سوریه به تروریست های شمال استان «حمص» سه روز مهلت داد تا قبل از آغاز عملیات گسترده ، تسلیم شوند و یا این منطقه را ترک کنند.

به گزارش ایرنا؛ شبکه الاخباریه سوریه شامگاه دیشب (دوشنبه) اعلام کرد: ارتش سوریه به عنوان آخرین فرصت این مهلت را به تروریست ها داده است تا اگر مایل به تسلیم و پیوستن به آشتی ملی نیستند به استان «ادلب» و یا به «جرابلس» در استان «حلب» بروند. 

در همین حال، ژنرال «یوری یوتوشنکو» مدیر مرکز روسی نظارت بر آشتی ملی در سوریه از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 13 نفر دیگر توسط عناصر تروریستی در استان «حمص» خبر داد و گفت: این عناصر تروریستی دوبار مناطق مسکونی در شهر« حمص» در جنوب شهرک «تلبیسه» در استان «حمص» را با خمپاره هدف قرار دادند.

کاروان بزرگ نیروهای ویژه ارتش سوریه از دو روز قبل برای پاکسازی استان «حمص» از تروریستها، عازم این منطقه شده اند.  در چند روز اخیر نیز مناطق شمالی استان «حمص» و جنوب استان «حماه» صحنه مذاکرات روسیه و سوریه با گروههای تروریستی باهدف بازگرداندن این منطقه به ارتش سوریه بود که این مذاکرات با شکست روبرو شد. 

خبردیگراینکه، تعدادی آمبولانس برای انتقال افراد بیمار وارد شهرهای «فوعه» و «کفریا» شدند و برای رسیدگی به بیمارانی که به بیرون از این دو شهر منتقل می شوند نیز امکانات لازم در نزدیکی گذرگاه «العیس» مستقر شده است.

بر اساس توافقی که میان دولت سوریه با گروه های تروریستی صورت گرفت ، قرار شد  به ازای خروج تروریست ها و خانواده های شان از اردوگاه «یرموک» در جنوب «دمشق»، اهالی شهرهای شیعه نشین «فوعه» و «کفریا» از این دو شهر به بیرون منتقل شوند.

شب گذشته (دوشنبه) پنج اتوبوس حامل دویست تروریست بهمراه خانواده هایشان از اردوگاه «یرموک» خارج شدند و به سمت «ادلب» حرکت کردند.

 

کلیدواژه