ثور 16, 1397 08:07 Asia/Kabul
  • شلیک موشک «زلزال 2» به پایگاه نظامیان سعودی در استان عسیر

شبکه تلویزیونی المسیره، شنبه شب از شلیک موشک «زلزال 2 » ارتش و کمیته های مردمی یمن به سوی محل تجمع نظامیان ارتش سعودی و مزدوران آنها در پایگاه نظامی «عین الثورین» در استان عسیر عربستان خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، این شبکه همچنین از هلاکت دو نظامی سعودی در عملیات یگان تک تیرانداز ارتش و کمیته های مردمی یمن در منطقه «تباب الشیخ» و «پایگاه الحسکول» در استان «جیزان» و حمله موشکی و راکتی به محل تجمع نظامیان ارتش سعودی در این استان و استان «نجران» در جنوب عربستان خبر داد.

در همین حال؛ در ادامه جنایات سعودی ها در یمن، روز شنبه بر اثر حمله جنگنده های متجاوز سعودی به استان «الحدیده» در غرب یمن یک شهروند غیر نظامی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

جنگنده های عربستان سعودی همچنین با حمله به یک منزل مسکونی در استان «صعده» در شمال یمن، پنج عضو یک خانواده یمنی را کشتند.

عربستان از مارس 2015 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشورعربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان «عبدربه منصور هادی » رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت ؛ به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

جنگ‌افروزی  در یمن  علاوه بر کشته و زخمی شدن دهها هزار نفر ،  این کشور را با قحطی و شیوع بیماریهای مختلف مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به علت مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به هیچ یک از اهداف خود در این کشور دست یابند.