ثور 18, 1397 17:40 Asia/Kabul
  • بسته بودن مرزهای عراق در ایام انتخابات این کشور

دولت عراق در ایام انتخابات پارلمانی این کشور، تمام مرزهای هوایی، زمینی و دریایی را خواهد بست.

به گزارش ایرنا، سازمان گذرگاه های عراق امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، این سازمان در روز انتخابات پارلمانی که 12 می (22 ثور) برگزار می شود، تمام مرزهای عراق را می بندد. سازمان گذرگاه های عراق در عین حال به جزییات این اقدام اشاره ای نکرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز شنبه گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد، با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و تعطیل بودن اماکن دولتی در سراسر این کشور، ایرانیانی که قصد آمدن به عراق دارند برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنند که با این روز تلاقی پیدا نکند.

این اطلاعیه همچنین به مسدود بودن کلیه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی عراق با جمهوری اسلامی ایران از ساعت 24 روز 11می (21 ثور) تا ساعت 24 دوازده می (22 ثور) اشاره کرده بود.
سالانه حدود چهار میلیون زائر ایرانی به عراق و نزدیک به دو میلیون و 700 هزار عراقی به ایران سفر می کنند.

انتخابات پارلمانی سال 2018 عراق، نخستین انتخابات این کشور پس از شکست گروه تروریستی داعش و دومین انتخابات پس از عقب‌ نشینی آمریکا از عراق در سال 2011 به شمار می‌رود.

هفت هزار و 367 نامزد انتخاباتی از 18 استان عراق برای کسب 329 کرسی پارلمانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا پس از انتخاب اعضای پارلمان، زمینه برای انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهوری این کشور نیز فراهم شود.

کلیدواژه