ثور 20, 1397 15:22 Asia/Kabul
  • شهادت 53 فلسطینی از آغاز تظاهرات حق بازگشت

برون مرزی- وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، از آغاز تظاهرات بزرگ حق بازگشت در باریکه غزه تاکنون 53 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین امروز پنج شنبه  در بیانیه‌ای اعلام کرد، از مجموع 53  فلسطینی که در تظاهرات حق بازگشت به شهادت رسیدند، پنج تن کودک هستند و  پیکر شش تن از شهدای فلسطینی را هنوز رژیم صهیونیستی به خانواده‌هایشان تحویل نداده است .

از آغاز تظاهرات حق بازگشت در سی ام مارس تاکنون، 8536 فلسطینی زخمی شده اند که از این تعداد،  793 کودک و 283 زن و دختر هستند و حال 166 نفر از مجروحان نیز وخیم اعلام شده است.

هزاران فلسطینی، 30 مارس در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» در تظاهرات مسالمت آمیز «حق بازگشت» به سوی محدوده مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی حرکت کردند که با حمله نظامیان اسرائیلی روبه رو شدند و انتظار می رود این تظاهرات در روز نکبت به اوج خود برسد.

25 ثور 1327 مصادف با اشغال سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی که به «روز نکبت» Nakba Day معروف است و در چنین روزی، صهیونیست‌ها با حمایت و توطئه انگلیس، اشغال سرزمین فلسطین را عملی کردند.

کلیدواژه