تاکید نماینده «آیت الله سیستانی» بر شرکت مردم در انتخابات عراق
(last modified 1397-02-22T12:05:33+00:00 )
ثور 22, 1397 16:35 Asia/Kabul
  •  تاکید نماینده «آیت الله سیستانی» بر شرکت مردم در انتخابات عراق

نماینده «آیت الله سیستانی» تاکید کرد ،مردم عراق باید در انتخابات شرکت کنند تا در این کشور تغییرات لازم به وجود آید.

به گزارش  روز جمعه خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «عبدالمهدی الکربلایی»، نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر شیعیان عراق در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد:  شهروندان غیور عراقی با شرکت در انتخابات و برگزیدن افراد شایسته در این روند تأثیر گذار هستد.  

«الکربلایی» با ابراز امیدواری به اینکه با شرکت در انتخابات اوضاع بهترشود،گفت: مرجعیت عالی عراق نیز تاکید کردهاند که هیچ جایگزینی برای روند انتخاباتی وجود ندارد. 

در همین حال ، «سید عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی این کشور با حضور در پای صندوق‌ رأی، در انتخابات عراق شرکت کرد و گفت : این انتخابات تعهد و پایبندی عراق به دموکراسی و مسیر آن را تثبیت می‌کند.

«عمار حکیم» همچنین جوانان عراق را برای ‌شرکت در انتخابات به منظور تغییر شرایط و مقابله با مفسدان و شکست خوردگان فرا خواند.

انتخابات امروزعراق ، دومین انتخابات  از زمان عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۱ و چهارمین انتخابات از زمان سقوط  رژیم معدوم صدام در سال ۲۰۰۳ برای انتخاب اعضای پارلمان عراق است. پارلمان عراق، نخست وزیر و رئیس جمهور را انتخاب می‌کند.

در این انتخابات  ۳۲۰ حزب سیاسی و ائتلاف و فهرست انتخاباتی با یکدیگر رقابت می کنند که شامل ۸۸ فهرست انتخاباتی، ۲۰۵ حزب و گروه سیاسی و ۲۷ ائتلاف انتخاباتی است و هفت هزار و ۳۶۷ نامزد در این انتخابات مشارکت دارند.

 

کلیدواژه