ثور 23, 1397 17:07 Asia/Kabul
  • فراخوان فلسطینیان برای تظاهرات علیه انتقال سفارت آمریکا به قدس

کمیته گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین، حضور گسترده فلسطینیان در تجمع اعتراضی به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، را خواستار شد.

به گزارش روز یکشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ در بیانیه‌ کمیته گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین تصریح شده است: اتوبوس‌های حامل فلسطینیان فردا (دوشنبه) از نزدیکی "باب الساهره" در بیت‌المقدس به سمت محل برپایی این تجمع به راه می‌افتند.

این بیانیه افزوده است، در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده و پرچم‌های فلسطینی را در دست داشته باشند. 

همچنین در این بیانیه آمده است: شرکت فلسطینیان در این تجمع یک وظیفه ملی و نشانگر پایبندی ملت فلسطین به قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین است.

راهپیمایی مردم فلسطین با عنوان راهپیمایی حق بازگشت در اطراف خطوط مرزی نوار غزه با اراضی اشغالی از 30 مارس (10 حمل) آغاز شده است و در روزهای 14 و 15 مه (24 و 25 ماه ثور) مصادف با روز نکبت، سالروز تاسیس رژیم اشغالگر قدس به اوج خود می‌رسد؛ شهروندان فلسطینی با شرکت در راهپیمایی حق بازگشت در نوار غزه خواهان بازگشت به سرزمین های خود هستند.

دولت آمریکا قرار است فردا دوشنبه تصمیم «دونالد ترامپ» مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس را عملی کند و در همین راستا هیاتی آمریکایی راهی فلسطین اشغالی شده است.

کلیدواژه