ثور 27, 1397 08:06 Asia/Kabul
  •  ایران حامی مبارزات مشروع فلسطینیان برای برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین خاطرنشان کرد، ایران ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، از مبارزات مشروع آنها جهت برخورداری از آزادی، استقلال و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی خوشرو» در نشست سفرا و نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در مقر سازمان ملل در نیویورک به دور جدید جنایت صهیونیست ها علیه ملت مظلوم فلسطین که از10 حمل (شروع راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» در باریکه غزه) آغاز شده است اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی از 30 مارس تاکنون 111 فلسطینی را شهید و 10 هزار نفر را مجروح کرده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به اینکه تنها در روز دوشنبه 14 مه، بیش از 60 فلسطینی در باریکه غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و بیش از 2500 نفر مجروح شده اند افزود همزمان با این جنایت ها و کشتار، در همان روز، نتانیاهو (نخست وزیر رژیم اسرائیل) و مهمانانش سرگرم جشن انتقال غیرقانونی سفارت امریکا به قدس بودند و این یک روز شرم آور برای جهان اسلام بود.

آمریکا روز دوشنبه با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی در اقدامی غیرقانونی سفارتش را  از تل آویو به قدس منتقل کرد. قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

خوشرو از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست تا با بسیج تمامی امکانات، در جهت اتخاذ اقدامات مناسب در راستای حمایت از مساله فلسطین تلاش کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین هرگونه تلاش از سوی برخی اعضای سازمان همکاری اسلامی در به رسمیت شناختن و عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را خیانت به برادران و خواهران فلسطینی و تشویق این رژیم در ادامه جنایت و اشغالگری دانست.

برخی رژیم های مرتجع عرب منطقه از جمله عربستان سعودی، امارات و بحرین به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

تلاش این رژیم ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در حالی است که صهیونیست ها سالها است علاوه بر سرکوب فلسطینیان بسیاری از مناطق عربی - اسلامی را اشغال کرده اند.

 

 

کلیدواژه