مشارکت گسترده فلسطینی ها در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی
(last modified 1397-02-28T08:33:16+00:00 )
ثور 28, 1397 13:03 Asia/Kabul
  •  مشارکت گسترده فلسطینی ها در اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی

به رغم تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی، 60 هزار نمازگزار فلسطینی در اولین نماز جمعه ماه رمضان در مسجد الاقصی شرکت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشارکت دهها هزار نفری فلسطینیان در اولین جمعه ماه رمضان درحالیست که  رژیم صهیونیستی با فرا رسیدن رمضان و در آستانه جشن عید یهودی، تدابیر امنیتی ویژه ای را در شهر قدس به اجرا گذاشته است.

شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی از جمله گارد ویژه مرزی در بخش قدیمی قدس ، اطراف و داخل مسجد الاقصی مستقر شده اند.

درهمین حال، پایگاه اینترنتی عربی 21 نوشت: فلسطینی ها و نیروهای مقاومت بهنگام مواجهه با دشواریها و مقابله با نظامیان صهیونیست از روحیه بالایی در مقایسه با اسرائیلی ها برخوردارند.

«دانی نافیه» وزیر سابق اسرائیلی گفت: فلسطینیها امکانات ساده ای دارند و به کاری که انجام می دهند افتخار می کنند، در حالیکه اسرائیلی ها با داشتن امکانات زیاد ، روحیه چندانی ندارند. 

«بنیامین شلومی» فرمانده سابق ارتش اسرائیل در غزه نیز گفت:  فلسطینیها از هیچ چیزی واهمه ندارند و می توانند کاری که بخواهند انجام دهند.

هزاران فلسطینی از 10 حمل 1397 در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» تاکنون در تظاهرات حق بازگشت که هر جمعه برگزار می شود، شرکت کرده اند که در این تظاهرات ها تاکنون بیش از 100 فلسطینی شهید و بیش از 11000 نفر زخمی شده اند، اما فلسطینی ها همچنان به تظاهرات ادامه می دهند. 

 

کلیدواژه