ثور 30, 1397 08:40 Asia/Kabul
  •  تاکید العبادی و صدر برای مشارکت تمام گروه ها در تشکیل دولت جدید عراق

 نخست وزیر عراق و رئیس گروه صدر بر استفاده از ظرفیت تمام گروه ها، در تشکیل دولت آینده این کشور تاکید کردند.

به گزارش شبکه «سومریه نیوز»، بر اساس بیانیه ای که دفتر نخست وزیری عراق روز شنبه منتشر کرد، « حیدر العبادی » نخست وزیر عراق  در دیدار با « مقتدی صدر»  رئیس گروه صدر ، ضمن تبریک به مردم کشورش در برگزاری انتخابات در موعد مقرر، از نیروهای امنیتی در حمایت از رای دهندگان و حفظ بی طرفی در جریان انتخابات قدردانی کرد.

العبادی که ریاست ائتلاف « النصر» را برعهده دارد با  دعوت از تمام گروه ها برای پذیرفتن نتایج و مراحل قانونی، خواستار رسیدگی کمیسیون عالی مستقل انتخابات به اعتراضات برخی نامزدها شد.

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه یکی از اهداف دیدار با صدر، رایزنی برای تسریع در تشکیل دولت آینده عراق است گفت دولت آینده، دولتی مقتدر خواهد بود که علاوه بر ارائه خدمات، فرصت های شغلی ایجاد می کند و سطح زندگی مردم را افزایش خواهد داد.

مقتدی صدر هم که ائتلاف «السائرون» به ریاست وی با 54 کرسی پیشتاز انتخابات پارلمانی عراق شد، در این دیدار، گفت، رایزنی  با العبادی حاوی این پیام بود که دولت آینده، حافظ حقوق تمام ملت عراق خواهد بود.

انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه 22 ثور با شرکت حدود 11 میلیون عراقی و با میزان مشارکت بیش از 44 و نیم درصد برگزار شد. حدود هفت هزار نامزد، برای کسب 329 کرسی مجلس عراق رقابت کردند. 

 

کلیدواژه