جوزا 02, 1397 12:59 Asia/Kabul
  • دادستان رژیم اسرائیل اختیارات نتانیاهو را محدود کرد

«آویخای مندلبلیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم بخاطر پرونده فسادش نمی‌تواند جانشین بازرس کل پلیس را انتخاب کند.

به گزارش  شبکه آی 24 رژیم صهیونیستی، پس از  انتشار اخبار دیدار مخفیانه  نتانیاهو، با «یورام هلیوی» رئیس پلیس این رژیم به منظور جایگزینی او با «رونی الشیخ» بازرس کل پلیس؛ دادستان کل اسرائیل اعلام کرد: نتانیاهو بخاطر پرونده فسادش نمی‌تواند اینکار را انجام دهد.

«رونی الشیخ» که مسوولیت او به عنوان بازرس کل پلیس در ماه دسامبر2018 به پایان می‌رسد، در ماه فوریه سال جاری میلادی ، اعلام جرم علیه نتانیاهو را به اتهام رشوه دادن، تقلب و نقض اعتماد در دو پرونده فساد مربوط به او و نیز در پرونده دیگری موسوم به پرونده 1000 که در آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی متهم به دریافت هدایای گران قیمت از بازرگانان سرشناس در ازای دریافت منافع بود، مطرح کرد.

«بنیامین نتانیاهو» در نظر دارد «رونی الشیخ» را از سمت خود برکنار و یکی از افراد نزدیک به خودش را برای تصدی این پست تعیین کند.

سردمداران رژیم اسرائیل از ابتدای تشکیل این رژیم، بارها به فساد مالی متهم و برخی از آنها زندانی شده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو»، «ایهود باراک»، «آریل شارون» و «ایهود اولمرت» چهار نخست وزیر رژیم اسرائیل بودند و هستند که از سال 1996 به سبب فساد مالی توسط پلیس این رژیم بازجویی شدند.

کلیدواژه