جوزا 05, 1397 11:00 Asia/Kabul
  •  تأکید سید حسن نصرالله و نبیه بری بر حمایت همه جانبه از ملت فلسطین

دبیرکل حزب الله و رئیس پارلمان لبنان روز جمعه با یکدیگر دیدار و بر حمایت کامل از ملت فلسطین در مبارزه ملی با همه امکانات و ابزارها از ملت فلسطین در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، سید«حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان و «نبیه بری» رئیس مجلس این کشور همچنین نتایج انتخابات پارلمانی لبنان را مثبت ارزیابی و تصریح  کردند، مشارکت گسترده مردمی در این انتخابات بیانگر پایبندی آنها به مقاومت و ساخت کشور است.

دو طرف در این دیدار با تاکید بر تلاش برای مبارزه با فساد، تصریح  کردند، باید در زمینه راهکارهای مناسب برای پیگیری پرونده های اقتصادی و مالی و اداری توافق شود.

سیدحسن نصرالله نیز از انتخاب «نبیه بری» به عنوان رئیس مجلس لبنان و تعیین «سعد الحریری» به عنوان مامور تشکیل دولت ابراز خرسندی کرد و گفت، باید هر چه سریعتر دولت وحدت ملی که نماینده تمام ملت لبنان باشد تشکیل شود. 

لبنان چند روز پیش و در آستانه هجدهمین سالروز گرامیداشت عید «مقاومت و آزاد سازی» شاهد پیروزی جبهه مقاومت لبنان با هم پیمانانش در انتخابات پارلمانی لبنان بود.

انتخابات پارلمانی 16 ثور سال روان در لبنان به نوعی همه پرسی درباره خط مقاومت، وحدت ملی و آزادسازی مناطق اشغالی لبنان بود و به عبارتی پیروزی حزب الله لبنان در این انتخابات موفقیت بزرگی بود که مکمل پیروزی‌های ملت لبنان بر رژیم اسرائیل و تروریست های تکفیری به عنوان چالش های اصلی این کشور بوده است.  

کلیدواژه