عضو کمیته انقلابی جنبش انصار الله: آمریکا مسئول شکست حل سیاسی بحران یمن است
(last modified 1397-03-06T10:16:12+00:00 )
جوزا 06, 1397 14:46 Asia/Kabul
  • عضو کمیته انقلابی جنبش انصار الله: آمریکا مسئول شکست حل سیاسی بحران یمن است

عضو کمیته انقلابی جنبش انصار الله، آمریکا را مانعی در مسیر فعالیتهای «مارتین گریفیتس» نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن برای تحقق راهکار سیاسی یا بشردوستانه در یمن دانست.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری مهر  به نقل از اسپوتنیک، «توفیق الحمیری» عضو کمیته انقلابی انصارالله یمن همچنین آمریکا را عامل اصلی بی نتیجه ماندن  اقدامات «اسماعیل ولد الشیخ»  نماینده سابق سازمان ملل خواند و گفت: آمریکا بعنوان متجاوز به یمن و سهیم در ادامه محاصره ملت مظلوم این کشور، در مسیر قتل عام یمنی ها حرکت می کند.

عضو کمیته انقلابی انصارالله یمن با اشاره به ادعای «خالد الیمانی» وزیر امور خارجه دولت مستعفی  بر آمادگی انصارالله برای عقب نشینی از مواضع خود و تحویل سلاحش و نیز نشستن پای میز مذاکره تصریح کرد: نیروهای مقاومت روزانه موشک می سازند  و آن را به سوی سلاح دشمن  شلیک می کنند و این گونه سلاح خود را تحویل می دهند.

الحمیری  رویای آمریکا در باره تضعیف سلاح مقاومت را محال برشمرد و تاکید کرد: تنها عامل گفتگوی  جنبش انصارالله  توقف جنگ و شکستن محاصره یمن است.

«خالد الیمانی» وزیر خارجه جدید دولت مستعفی یمن  در گفتگو با شبکه الحدث وابسته به عربستان مدعی شده بود که جنبش انصار الله برای عقب نشینی از مواضع  و تحویل سلاح خود  اعلام آمادگی کرده است.

 «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تنها راه توقف تجاوزگری آل سعود ضد یمن را حملات تلافی‌جویانه دانست و بر افزایش یگان‌های تک تیرانداز یمنی در منطقه مرزی با عربستان تاکید کرد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته، زخمی و آواره شدن دهها هزار یمنی منجر شده است.

کلیدواژه