جوزا 09, 1397 09:23 Asia/Kabul
  • حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه مزدوران سعودی در«الجوف»

یگان موشکی نیروهای یمنی، پایگاه نظامی مزدوران سعودی را در منطقه «اللبنات» در استان «الجوف» در شمال یمن با موشک «قاهر ام2 »هدف قرار داد. 

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره ؛ براثر اصابت این موشک نیروهای یمنی  به پایگاه نظامی مزدوران سعودی در«اللبنات» شماری از مزدوران به هلاکت رسیدند و یا زخمی شدند.

نیروهای یمنی روز یکشنبه  نیز با یک فروند موشک بالستیک قاهر «ام 2» تجمع مزدوران دولت مستعفی و متجاوزان ائتلاف سعودی را در ساحل غربی این کشور هدف قرار دادند. 

در همین حال؛ نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند چندین پایگاه راهبردی و مزرعه را در جنوب منطقه «الجبیله» در جنوب ناحیه «التحیتا» در استان «الحدیده» به کنترل خود در آورند.

یگان پهپادی نیروهای مشترک یمن نیز موفق شدند سامانه پدافند هوایی، اتاق های فرماندهی و دیده بانی ائتلاف متجاوز و مزدوران آنها را در جبهه ساحل غربی منهدم کنند.

عربستان از حوت 1393 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا به بهانه بازگردان «عبدربه منصور هادی » رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت ؛ به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به علت مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به هیچ یک از اهداف خود در این کشور دست یابند.

نیروهای یمنی در واکنش به حملات متجاوزان، مواضع و پایگاه‌های رژیم آل‌سعود و مزدورانش را در یمن و داخل خاک عربستان هدف قرار می‌دهند.

کلیدواژه