جوزا 10, 1397 16:00 Asia/Kabul
  • «محمد علی الحوثی» : «الحُدیده» گورستان متجاوزان می‌شود

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت ، خط ساحلی «الحدیده» گورستان متجاوزان خواهد شد.

به گزارش روزپنجشنبه خبرگزاری فارس،«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن  در صفحه‌‌اش در «توئیتر» خطاب به متجاوزان ائتلاف سعودی نوشت: همانگونه که در حمله به «حیس»، «الخوخة»، «نهم»، «خالد» و همه جبهه‌هایی که تلاش کردید در آنها پیشروی کنید، شکست خوردید،  پیشروی در خط ساحلی الحدیدة نیز برای  متجاوزان و مزدوران یک مقبره و گور جمعی به همراه خواهد داشت.

نیروهای سعودی و اماراتی از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده شروع کرده‌اند .

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن دیروز (چهارشنبه) چندین منطقه و پایگاه راهبردی و مزرعه را در استان «الحدیده» در غرب این کشور از متجاوزان سعودی بازپس گرفتند ویگان پهپادی  ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز در عملیاتی در جبهه ساحل غربی توانست پدافند هوایی و اتاق فرماندهی متعلق به ائتلاف متجاوزسعودی  را منهدم کند .

سازمان ملل متحد از تاثیر احتمالی درگیری نظامی در بندر الحدیده  بعنوان اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن  ابراز نگرانی کرده است زیرا حدود ۷۰ درصد کمک های بشردوستانه ارسالی به یمن از بندر الحدیده عبور می کند.

عربستان از حوت 1393 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشورعربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان «عبدربه منصور هادی » رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت ؛ به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به علت مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به هیچ یک از اهداف خود در این کشور دست یابند.

 

کلیدواژه