جوزا 13, 1397 15:02 Asia/Kabul
  • علمای پیشاور پاکستان شخصیت امام خمینی (ره) را ستودند

علما و روسای احزاب مذهبی شهر پیشاور پاکستان با حضور در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) افکار و جنبه های شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را ستودند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در این همایش در شهر پیشاور، سخنران تاکید کردند عزت و سربلندی امروز مسلمانان  مرهون امام خمینی ره است.

معاون حزب جمعیت علماء اسلام پاکستان  در این همایش از امام خمینی (ره) به عنوان عارف و مجاهد نستوه یاد کرد و گفت: آن حضرت - انقلاب اسلامی ایران را با حمایت مردم و در زمانی به پیروزی رساند که جهان اسلام در تفرقه بود.

مفتی "کفایت الله افزود: ایران اسلامی  برخلاف تحریم های غرب، الگوی ارزنده برای مسلمانان است و باید اتحاد امت اسلامی و مقاومت برابر دشمن را از ایران اسلامی بیاموزیم.

 "مولانا شکیل" عالم برجسته و رئیس علمیه اهل تسنن مردان پیشاور نیز در این همایش گفت: اتحاد شیعه وسنی در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب امام خمینی (ره) است و مسلمانان نیز باید با تاسی از رهنمودهای امام راحل از تفرقه بپرهیزند.

احسان الله از استادان مدرسه شهید عارف حسینی شهر پیشاور نیز در این همایش گفت: امام خمینی (ره) هم عارف، فقیه برجسته و مفسر و فیلسوف بود و علاوه بر این خصوصیات - رهبری شجاع و مجاهد بزرگ بود که با انقلاب اسلامی ایران افکار ایشان در بین امت اسلامی انتشار یافت و لرزه بر اندام طاغوتیان افتاد.*

 حجت اسلام والمسلمین "حمید امامی" رئیس شورای علماء ایالت خیبرپختونخوا پاکستان نیز در این همایش  گفت: رمز پیروزی امام راحل در این بود که آن حضرت به جز خدا و حمایت های مردم اعتماد نکرد و با ایمان راسخ - هیچ وقت از مسئولیت خود غافل نشد.