جوزا 18, 1397 06:23 Asia/Kabul
  • جهاد اسلامی فلسطین خواستار حضور گسترده امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین پنجشنبه شب در بیانیه‌ای خواستار حضور گسترده ملت فلسطین و امت اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این بیانیه‌ای تصریح کرد روز جمعه روز تجدید میثاق با قدس شریف و حمایت از مقاومت و فلسطین است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس، امروز (جمعه) هشتم ژوئن برابر با 23 رمضان 1439 هجری قمری، همزمان با فلسطین و ایران در دیگر کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

امسال بیش از هر زمان دیگری فلسطین و قدس مظلوم در معرض تجاوزگری رژیم صهیونیستی قرار دارند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا،  ششم دسامبر 2017 با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی اعلام کرد: واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد. «ترامپ» همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواست تا مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را فراهم کند. دولت آمریکا  دوشنبه 14 می این تصمیم را عملی کرد.

انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی در حالی صورت گرفت که مجمع عمومی سازمان ملل متحد، 21 دسامبر 2017  قطعنامه حمایت از قدس را با 128 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 35 رأی ممتنع به تصویب رسانده بود. براساس این قطعنامه، سازمان ملل متحد، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید.

قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

 

کلیدواژه