جوزا 24, 1397 10:39 Asia/Kabul
  • نشست همکاری مشترک امنیتی ایران، روسیه، عراق و سوریه در بغداد

نشست همکاری مشترک امنیتی جمهوری اسلامی ایران، روسیه، عراق و سوریه روز چهارشنبه در بغداد با حضور مقامات نظامی چهار کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ این نشست چهارجانبه با حضور ارتشبد «عثمان الغانمی» رئس ستاد مشترک ارتش عراق، سپهبد «عبد الامیر یارالله» فرمانده عملیات مشترک این کشور و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه برگزار شد و آخرین هماهنگی امنیتی درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش انجام شد.

تبادل آخرین اطلاعات از تحرکات گروه‌های تروریستی و تاکید بر ادامه و تقویت همکاری‌ها در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی دیگر در عراق از مهمترین محورهای مطرح شده در نشست چهارجانبه بغداد بود.

سرلشکر عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در نشست بغداد، براهمیت ادامه همکاری اعضای مرکز همکاری چهارجانبه متشکل از عراق، سوریه، ایران و روسیه، برای برقراری امنیت و ثبات در این کشورها تاکید کرد.

«مصطفی مرادیان» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در نشست مرکز عملیات همکاری چهارجانبه (عراق، سوریه، ایران و روسیه) تصریح کرد: اکنون مبارزه با تروریسم وارد مرحله جدیدی شده است.

مرکز همکاری چهارجانبه درسال 2015 با عضویت وابسته‌های نظامی سفارت ایران، سوریه و روسیه در عراق و ریاست سازمان اطلاعات نظامی عراق و باهدف بررسی راه‌های تقویت همکاری نظامی در مبارزه با عناصر گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق تشکیل شد.

کلیدواژه