جوزا 31, 1397 10:18 Asia/Kabul
  • تاکید استاندار ایالت بلوچستان پاکستان بر اتصال بنادر گوادر و چابهار

استاندار ایالت بلوچستان پاکستان با تاکید بر لزوم اتصال بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان گفت: افزایش تعامل این دو بندر، به تقویت روابط اقتصادی دو کشور کمک می کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'محمد خان آچک زهی' در دیدار با 'محمد رفیعی' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان افزود: دو بندر چابهار و گوادر به عنوان مکمل همدیگر نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی و تجاری ایران و پاکستان دارند.

محمد خان آچک زهی از ایران و پاکستان به عنوان دو کشور برادر با روابط صمیمی تاریخی، فرهنگی و اقتصادی یاد کرد و گفت: نیاز است که در این برهه همه مسئولان دو کشور برای توسعه روابط و افزایش آشنایی دو ملت با همدیگر اقدام کنند.

'محمد رفیعی' سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان نیز در این دیدار با بیان اعلام آمادگی مسئولان ایران در راستای گسترش روابط در همه زمینه ها به ویژه اقتصاد و تجارت با پاکستان گفت: ظرفیت های دوجانبه برای افزایش حجم مبادلات فراهم است.

رفیعی با تشریح روند مبادلات ایران و پاکستان در سال گذشته گفت: بر اساس آمارها، همچنین حجم مبادلات دو کشور در سال گذشته افزایش 15 درصدی را نشان می دهد.