سرطان 01, 1397 13:07 Asia/Kabul
  • هلاکت ۲۳ مزدور متجاوز سعودی در ساحل غربی یمن

ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند، طی عملیاتی در ساحل غربی این کشور، ۲۳ مزدور ائتلاف متجاوز سعودی را به هلاکت برسانند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، در عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در ساحل غربی،  ۱۸ مزدوران متجاوز سعودی نیز زخمی شدند.

تک تیراندازان ارتش یمن در شمال صحرای «میدی» در استان مرزی «حجه» در غرب این کشور نیز با هدف قراردادن مواضع مزدوران سعودی، 9 تن از آنها را به  هلاکت رسانده و زخمی کردند.

در استان «تعز» هم نیروهای یمنی در شهر« الوازعیه» با موشک هدایت شونده یک خودروی حامل مزدوران سعودی را هدف قراردادند که منجر به  هلاکت همۀ سرنشینان آن شد.

از سوی دیگر، جنگنده های متجاوز سعودی  مدرسه ای را در شهرستان «شدا» در استان «صعده» در شمال یمن بمباران کردند.

خبر دیگر اینکه، «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن با ابراز نگرانی از افزایش تنش ها در الحُدیده، پیامدهای وخیم انسانی و وضعیت ناگوار کودکان یمنی در این منطقه، راهکار سیاسی را بهترین راه حل برون رفت از بحران یمن دانست.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا و چند کشور عربی از مارس 2015 به بهانه برگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی  یمن به قدرت، به این کشور حمله کرد اما تاکنون باوجود حملات هوایی و محاصره همه جانبه یمن، به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.