سرطان 03, 1397 08:11 Asia/Kabul
  •  العبادی و صدر اعلام ائتلاف کردند

«حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق و رئیس ائتلاف انتخاباتی «النصر» و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» اعلام ائتلاف کردند.

به گزارش ایرنا، این ائتلاف عصر شنبه  در چارچوب تلاش هفته های اخیر رهبران سیاسی عراق برای تشکیل ائتلاف (فراکسیون) اکثریت در پارلمان جدید این کشور و در جریان سفر العبادی به نجف و دیدار با «مقتدی صدر» انجام شده است. 

ائتلاف یاد شده از سوی این دو رهبر سیاسی عراق در یک کنفرانس خبری پس از دیدار روز(شنبه) اعلام شد. 

العبادی و صدر درعین حال تاکید کردند که تشکیل این ائتلاف مغایر ائتلاف هایی که هر یک از آنها پیش تر بطور جدگانه با سایر ائتلاف انتخاباتی انجام داده اند نیست و همه این ائتلاف ها در یک راستا قرار دارد. 

پیش تر ائتلاف های سائرون و الفتح (به رهبری هادی العامری) و قبل از آن ائتلاف های سائرون، حکمت (سید عمار حکیم) و الوطنیه (ایاد علاوی) برای تشکیل ائتلاف بزرگتر (فراکسیون اکثریت) اعلام ائتلاف کرده بودند.

انتخابات پارلمانی عراق با حضور 27 ائتلاف انتخاباتی و 205 حزب و جریان سیاسی، 22 ثور برگزار شد.

بر اساس نتایج نهایی انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف های سائرون (صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 43 کرسی، دولت قانون (نوری المالکی) با 25 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 22 کرسی، جریان حکمت (سید عمار حکیم) با 19 کرسی و القرار (اسامه النجیفی) با 13 کرسی، بیشترین سهم را از پارلمان آینده عراق از آن خود کردند.

 

کلیدواژه