سرطان 06, 1397 12:08 Asia/Kabul
  • انصارالله یمن: مردم یمن با خطرناک ترین ائتلاف جهان مبارزه می کنند

سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به قرار گرفتن نام ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در فهرست سیاه سازمان ملل متحد گفت: مردم یمن با شرورترین ائتلاف جهان در حال مبارزه است.

به گزارش پایگاه خبری المسیره- محمد عبدالسلام سه شنبه شب افزود: پایداری مردم یمن برای مقابله با خطرناک ترین ائتلافی که اشرار جهان عضو آن هستند- برای همه منطقه تاثیر راهبردی خواهد داشت.

وی گفت: منطقه و جهان - مردم یمن را ستایش می کنند به دلیل اینکه آنها را از شر ائتلاف مشترک سعودی- صهیونیستی - آمریکایی دور نگاه داشته اند.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که ائتلاف سعودی حقوق کودکان را در مناطق درگیری در یمن نقض کرده است. در گزارش سازمان ملل به کشته و زخمی شدن یکهزار و 300 کودک یمنی اشاره شده است که اکثرشان قربانی حملات هوایی ائتلاف سعودی هستند.

بر اساس این گزارش -ائتلاف سعودی مسئول کشته شدن 368 کودک در جنگ یمن است.

عربستان با حمایت آمریکا و چند کشور عربی از مارس 2015- حملات گسترده ای را علیه یمن- آغاز کرد تا به بهانه بازگردان رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت - به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی و ویرانی این کشور شده است.

کلیدواژه