سرطان 09, 1397 15:09 Asia/Kabul
  • العبادی : با تروریست ها مذاکره نخواهیم کرد

نخست وزیر عراق با بیان اینکه تنها راه برخورد با تروریست ها از بین بردن آنهاست، تاکید کرد : کشورش هرگز با داعشی ها مذاکره نخواهد کرد .

به گزارش روز شنبه  ایرنا؛ «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در همایش گرامیداشت قیام سال1920 گفت:  تروریست ها در حال حاضر به صورت گروه های کوچک در برخی از ارتفاعات و بیابان ها پنهان شده و شهروندان بیگناه را هدف قرار می دهند و نیروهای مسلح عراق همه این گروه های پراکنده تروریستی را  دنبال خواهند کرد و  آنها را به هلاکت خواهند رساند.

العبادی  از وجود توطئه ها علیه عراق و نیروهای مسلح این کشور از جمله الحشد الشعبی خبر داد و گفت: دشمنان همچنان می کوشند که بین ملت عراق تفرقه بیندازند  وتنها راه مقابله با این توطئه ها وحدت مردم و تبعیت از مرجعیت عالی دینی به عنوان سمبل وحدت عراق است.

نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: جنگ با داعش با فتوای مرجعیت از ثمرات قیام 1920 بود که در آن قیام نیز مردم عراق با وحدت خود به تبعیت از فتوای مرجعیت عالی دینی علیه نیروهای استعمار گر انگلیس که قدرت برتر جهان بودند، به پا خواستند.

قیام 1920 (ثورة العشرین) عراق قیامی عشائری از جنوب عراق و براساس فتوای «میرزا محمد تقی شیرازی» علیه اشغالگران استعمار انگلیس بود که منجر به برکناری حاکم نظامی منصوب استعمارگران، تشکیل اولین حکومت ملی در عراق و اخراج نظامیان انگلیسی شد.

 

کلیدواژه