سرطان 11, 1397 12:12 Asia/Kabul
  • فرمانده امریکایی اسیر  نیروهای انصارالله یمن شد

رسانه های یمنی اعلام کردند: یکی از فرماندهان شرکت آمریکایی «بلک واتر» که برای امارات در یمن می جنگند و نزدیک به «محمدبن زاید» ولیعهد امارات است به دست ارتش و کمیته های مردمی یمن اسیر شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ این رسانه ها به نقل از منابع آگاه افزودند : این شخص که  می تواند تغییراتی راهبردی را به سود یمنی ها رقم بزند از فرماندهان میدانی و  اتباع آمریکاست.

صاحب صفحه افشاگر 'بدون سایه' در توئیتر که احتمال می رود از افسران دستگاه امنیتی امارات باشد نیز اعلام کرد: ارتش یمن و گروه انصارالله   یکی از فرماندهان «بلک واتر» را  که با ما قرارداد امضا کرده  اسیر کرده اند که به زودی فیلمی در این باره منتشر خواهد شد.

«بلک واتر» یک شرکت خصوصی و امنیتی نظامی امریکایی است که با دریافت پول هنگفت خدمات نظامی ارایه می دهد.

این در حالیست که «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی روزگذشته ( یکشنبه) از توقف موقت عملیات اشغال استان الحدیده یمن  به بهانه فرصت دادن به مذاکرات سیاسی خبر داد و مدعی شد: این اقدام در راستای تسهیل ماموریت «مارتین گریفیتس»Martin Griffiths نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای دستیابی به توافقی مبنی بر عقب نشینی بی قید وشرط نیروهای انصارالله از الحدیده انجام شده است.

نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی با پشتیبانی آمریکا، انگلیس و فرانسه از (13 ژوئن) و با وجود هشدار سازمان‌های بین ‌المللی در خصوص به خطر افتادن جان غیرنظامیان در شهر بندری الحدیده، حمله به آن را آغاز کردند، که علاوه بر ناکامی متجاوزان در اشغال آن متحمل تلفات و خسارات فراوانی شده اند.